Da li kupiti nov ili polovan automobil

Napisao/la: Batman

Ukupan broj reči: 649 | Datum: 18 04 2016 | komentari: 0



Verzija za štampu

Preuzmi HTML



Nov ili polovan: Večita dilema koja muči sve kupce automobila.

Srpski vozači sa trenutnim prosečnim zaradama teško sebi mogu da priušte nov automobil, pa se većina njih oslanja na polovnjake uz redovnu konsultaciju sa svojim automehaničarima.Većina vozača u Srbiji ne razmišlja da li im se više isplati da održavaju novo ili polovno vozilo.Iz inostranstva u našu zemlju stiže najmanje oko 150.000 uvezenih automobila godišnje, dok se proda nešto vise od tridesetak hiiljada.Većina automobila uvozi se iz Nemačke, Italije, ili drugih zemalja Zapadne Evrope, a cena „polovnjaka“ koji stižu iz inostranstva iznosi najmanje oko šest hiljada evra. Najčešće su to automobili sa siromašnim paketom opreme koji nemaju air bag, ili klima uređaj, a čiji će kvar biti izazvan za nešto manje od godinu dana.

Najbolji automobil u klasi nije uvek i najbolji izbor. Stanje motora je mnogo bitnije od izgleda automobila ili stanja karoserije, ali često se dešava da većina kupaca spremi novac za polovni automobil, dok za iste pare može kupiti potpuno nov model, možda ne svog ljubimca četvorotočkaša, ali sigurno automobil koji će voziti duže od tri ili četiri godine.

Naši vozači se za polovne automobili najčešće odlučuju i zbog troškova održavanja, jer automobil u garantnom roku zahteva i održavanje u ovlašćenim servisima.Tako se dešava da vozači  muče muku sa automobilima koji u našoj zemlji nemaju ovlašćeni servis. Zbog toga uvek treba dati prednost brendovima koji imaju ovlašćene servise u većini delova Evrope, pa  je mnogo lakše voziti Opel Astru, ili Pežo 207, od automobila poput Subare koji u Srbiji može biti pravi luksuz.

Polovni automobil bi naravno trebalo takođe održavati u ovlašćenim servsima, ali većina vozača polovnjaka to ne čini, najviše zbog same cene. Međutim na našem tržištu ni cena novog vozila nije onakva kako piše u katalogu, cenkanje u prodajnim salonima prilikom kupovine novih automobila je moguće, jer se često desi da ovlašćeni distributeri smanje cenu vozila za nekoliko hiljada evra usred akcije.

Šta se vozi na srpskim ulicama?

U poslednjih petnaest godina na tržištu Srbije prodato je oko pola miliona vozila, iako tako ne deluje, tržište u Srbiji ima potencijal za 120.000 novih vozila godišnje. Sa sedam i po miliona stanovnika  naše tržište nije ni malo ni nejako, pa otuda ne čudi ni činjenica da srpskim drumovima sve ređe možemo sresti popularne „jugiće“ i „stojadine“. Tojota je šampion rasta među uvoznim proizvođačima standardnih modela, ali je u korak prate „Skoda Oktavija“, „Fabija“, „Opel“ modeli, kao i sve popularnija „Kia“.

 

Nov ili polovan vaš ljubimac na četiri točka biće savršen ukoliko se pravilno servisira i održava, a kada dođe vreme za to, novi auto lako će zameniti stari.



O Autoru

Beoauto je zvanični diler Opel vozila za Srbiju, kao i zvanočni Opel servis.





Ocena: Još uvek nije ocenjen

Komentari

Nema komentara.

Još članaka iz ove Kategorije

Savet za brzu prodaju automobila

Sve što treba da znate o svom ljubimcu: veliki i mali servis, auto delovi...

Opel kompaktna klasa vozila

Yugo - nekadašnji ljubimac mnogih

Da li kupiti nov ili polovan automobil

Opel - istorija zaštitnog znaka

Otkup vaseg automobila Beograd

Najpopularniji Opel modeli - Astra i Corsa

Ford Mustang

Rent a car Beograd, novi automobili, predstavljanje i statistika

Istorijat kompanije Mazda

Grupa „Hyundai – KIA“ - šesta najveća automobilska grupa na svetu

Saveti za kupovinu automobila

Sustav ovjesa kotača

Kalkulator registracije vozila