Istorijat kompanije Mazda

Napisao/la: Svimbi

Ukupan broj reči: 851 | Datum: 26 05 2014 | komentari: 0



Verzija za štampu

Preuzmi HTML



Mazda” je osnovana daleke 1920. godine, kao proizvođač alata. Veoma brzo, kompanija odgovara na zahteve živnulog automobilskog tržišta i svoju proizvodnju potpuno usmerava na izradu automobila. Popularnost dostavnih trotočkaša u Aziji, uslovila je da prvo vozilo proizvedeno u “Mazdi” bude vozilo na tri točka “Mazda – Go”, 1931. godine. Već sledeće godine, kompanija “Mazda” je otpočela sa uspešnim izvozom ovog vozila u Kinu. Zahtevi kineskog tržišta bili su toliko veliki da “Mazda” nije proizvodila ni jedan drugi model, sve do početka Drugog svetskog rata. U toku rata kompanija se u potpunosti posvetila izradi pušaka.

Nakon rata, “Mazda” nastavlja sa proizvodnjom svog dostavnog trotočkaša, i tek će 1958. godine proizvesti svoj drugi model, četvorotočkaš, kamion “Mazda Romper”.

1960. godine, kompanija će proizvesti svoj prvi putnički automobil. Bio je to “Mazda R360 kupe”. Već sledeće godine, otpočeće saradnja sa nemačkim proizvođačem rotirajućih motora, kompanijom “NSU/Wankel” što će napraviti veliki kvalitativnu razliku “Mazde” u odnosu na ostale japanske proizvođače automobila. Kompanija koristi “Wankel” motore do današnjih dana, dok su proizvođači poput “NSU” i “Citroena” odustali od ovih motora još sedmdesetih.

1970. godine, “Mazda” po prvi put izlazi na tržište Sjedinjenih Američkih Država. Sam dolazak na tržište Amerike bio je veoma uspešan, a među prodavanijim modelima bio je pik – up dostavno vozilo. Ipak, sa naftnom krizom 1973. godine, rotirajući motor će usloviti pad prodaje “Mazdinih” vozila. I pored toga, kompanija ulaže u proizvodnju sportskih modela, te će 1978. godine na tržište izbaciti model RX7, a nešto kasnije i RX8.

Dobra pozicija na američkom tržištu dovela je do investiranja “Forda” u “Mazdu”, 1979. godine. “Ford” je tada postao vlasnik 27% deonica. Tokom osamdesetih, “Ford” je otkupio još 20% udela u kompaniji što je dovelo do korišćenja “Mazdinih” platformi za proizvodnju “Fordovih” modela “Eskort” i “Probe”.

Ekspanzija “Forda” unutar “Mazdine” kompanije eskaliraće devedesetih kada će uslediti još preuzimanja koja će doneti daleko više koristi američkoj kompaniji. Nastavljajući da traga za novim tipovima motora, “Mazda” će 1995. godine investirati u razvoj Milerovog motora.

Ubrzo, 1997. godine, kompaniju će zadesiti finansijske nevolje koje će dovesti do porasta udela “Forda” do 39,9%. Ovo je dovelo do razvoja zajedničkih platformi za “Mazdu Tribute” i “Ford Escape”, kao i za “Ford Focus” i “Mazdu 3”.

 

Budućnost kompanije leži u razvoju novih i eksperimentalnih tehnologija i naprednom futurističkom promišljanju automobilske industrije. Ovaj napredak naročito se ogleda u razvoju automobila sa hidrogenskim pogonom. Ukoliko su vam potrebni rezervni delovi za Mazdu ili neki drugi japanski automobil, iste možete naći na sledećem linku: http://www.bimida.rs/sr/auto-delovi.



O Autoru

BIMIDA je privatno preduzeće i bavi se spoljnom i unutrašnjom trgovinom. Osnovana je 1995. godine, jedno vreme funkcionisala kao preduzeće JAP AUTO, a 2005. vraća ime BIMIDA d.o.o.





Ocena: Još uvek nije ocenjen

Komentari

Nema komentara.

Još članaka iz ove Kategorije

Savet za brzu prodaju automobila

Sve što treba da znate o svom ljubimcu: veliki i mali servis, auto delovi...

Opel kompaktna klasa vozila

Yugo - nekadašnji ljubimac mnogih

Da li kupiti nov ili polovan automobil

Opel - istorija zaštitnog znaka

Otkup vaseg automobila Beograd

Najpopularniji Opel modeli - Astra i Corsa

Ford Mustang

Rent a car Beograd, novi automobili, predstavljanje i statistika

Istorijat kompanije Mazda

Grupa „Hyundai – KIA“ - šesta najveća automobilska grupa na svetu

Saveti za kupovinu automobila

Sustav ovjesa kotača

Kalkulator registracije vozila