Opel - istorija zaštitnog znaka

Napisao/la: Batman

Ukupan broj reči: 671 | Datum: 13 04 2016 | komentari: 0



Verzija za štampu

Preuzmi HTML



„Opel“ je osnovan davne 1862. godine i u svojoj bogatoj i turbulentnoj istoriji, razvoj i napredak same kompanije i njenih automobila, pratilo je i napredovanje i osavremenjavanje dizajna zaštitnog znaka firme. U ovom tekstu ćemo vam približiti kako je izgledao put „Opelovog“ logoa, od inicijala osnivača do današnjeg slogana „Wir leben autos“ – „Mi živimo automobile“.

Prvih nekoliko godina, kompanija je za logo koristila inicijale vlasnika Adama Opela. Logo se sastojao od kitnjasto stilizovanih slova, „A“ u bronzi i „O“ u crvenoj boji. 1890. godine, zaštitni znak je prvi put redizajniran. Kako je u to vreme „Opel“ proizvodio bicikle, ovaj logo, dizajniran je tako, da pored imena kompanije, imena vlasnika i grada iz koga su oni dolazili, sadrži i crtež bicikliste i njegovog anđela čuvara, sa natpisom „Victoria Blitz“. Naziv Viktorija, baš kao i slika anđela čuvara, dolaze iz katoličkog nasleđa i sinonimi su za Presvetu devicu Mariju Rozariju, praznik koji se u katoličkoj crkvi pada 7. oktobra. Naziv „Blitz“, nemačka reč za munju, tada se javlja prvi put, a i pored toga što je značenje ove reči u filozofiji kompanije ostalo nepoznato, ono se sačuvalo do danas.

Početak XX veka, bio je prva veća prekretnica kompanije, kada je otpočela proizvodnja motocikala. U skladu sa inovacijom u samoj kompanij, ali i inovacijama koje je donosio dizajn s početka XX veka, logo je pojednostavljen i rasterećen kitnjastih simbola, sveden na grafički dizajn samog naziva kompanije „Opel“. Iako, iz današnje perspektive, prilično napredno dizajnersko rešenje, nejasno je zbog čega je ovaj logo zamenjen samo godinu dana kasnije, dosta klasičnijim rešenjem zaštitnog znaka, sa imenom kompanije u sredini i elipsastim lovorovim vencem oko naziva. Ovaj zaštitni znak zadržao se prilično dugo, sve do 1935. godine, kada je promenjen novim logoom.

Logo iz 1935. uz određene izmene, zadržao se do šezdesetih, uz jedan usputni redizajn iz 1950. Do danas je nejasno šta je bila početna inspiracija, ali se pretpostavlja da se na logou nalazi stilizovani cepelin okružen krugom. Ovaj cepelin, u određenim periodima, redizajniran i stilizovan, podseće manje ili više, na pticu ili avion, ali je ideja da se njime predstavi napredak kompanije, ostala nepromenjena. Krug kojim je logo zaokružen, predstavlja točak kao simbol bicikla kao najznačajnijeg proizvoda kompanije. Pedesetih, „Opel“ je na kratko odustao od simbola cepelina i kruga, odlučivši se za jednostavan jajasti dizajn sa dva jednaka polja, belim i žutim i crnim natpisom „Opel“.

1964. godine vraća se stari simbol, koji u nekoliko redizajnova i varijacija, ostaje zaštitni znak „Opela“ do danas. Reč je o munji, predstavljenoj u vidu stilizovanog latiničnog slova „Z“ okruženog krugom i oivičenog kvadratom, sa žutom, belom i crnom bojom kao bojama zaštitnog znaka. 1987. logo je redizajniran i uprošćen.

Munja i krug ostali su prepoznatljiv znak do danas, uz obavezne korporativne boje, žutu, belu i crnu.



O Autoru

Beoauto je zvanični Opel diler za Srbiju, a pored prodaje Opel vozila posedujemo i Opel servis u Beogradu. Posetite nas!





Ocena: Još uvek nije ocenjen

Komentari

Nema komentara.

Još članaka iz ove Kategorije

Savet za brzu prodaju automobila

Sve što treba da znate o svom ljubimcu: veliki i mali servis, auto delovi...

Opel kompaktna klasa vozila

Yugo - nekadašnji ljubimac mnogih

Da li kupiti nov ili polovan automobil

Opel - istorija zaštitnog znaka

Otkup vaseg automobila Beograd

Najpopularniji Opel modeli - Astra i Corsa

Ford Mustang

Rent a car Beograd, novi automobili, predstavljanje i statistika

Istorijat kompanije Mazda

Grupa „Hyundai – KIA“ - šesta najveća automobilska grupa na svetu

Saveti za kupovinu automobila

Sustav ovjesa kotača

Kalkulator registracije vozila