Sve što treba da znate o svom ljubimcu: veliki i mali servis, auto delovi...

Napisao/la: Enterijer Stana

Ukupan broj reči: 696 | Datum: 18 08 2016 | komentari: 0



Verzija za štampu

Preuzmi HTML



Automobil je, kako se često može čuti, omiljena „igračka“ svakog muškarca, a sasvim je sigurno i da ga žene (gotovo) podjednako obožavaju. Stoga je veoma važno da do u tančine znate kako treba svog „ljubimca“ i da održavate, kako bi Vam što duže potrajao, kada treba da ga vozite na veliki, a kada na mali servis, koji auto delovi se kojom prilikom zamenjuju i upotrebljavaju...

 

Naravno, nije svejedno ni koji auto delovi se kojom prilikom kupuju. Pod tim se, naravno, misli da li mogu za određeni servis da se nabavljaju i polovni auto delovi, ili je pak obavezno kupovati nove. Naravno da se više isplati nabavljati polovne, ali koliko je to bezbedno?

Naravno, sve zavisi i od toga koji su auto delovi  u pitanju. Pa da počnemo...

Redovni ili tzv. mali servis automobila

Redovni pregled automobila naziva se mali servis, i nije ništa drugo do redovna provera automobila na svakih pređenih osam do dvanaest hiljada kilometara. Optimalno je, kažu automehaničari, 10 000 km, i ovom prilikom bi ih trebalo poslušati, kako biste bili sigurni u bezbednost svog vozila.

Ovom prilikom se proveravaju i, po potrebi, zamenjuju oni auto delovi koji su ujedno i najodgovorniji za sigurnost Vašeg automobila. Nije dobro, naravno, ni ako su Vam vrata izgrebana i ulubljena, na primer, ali je svakako mnogo gore da ne funkcionišu auto delovi poput sistema kočnica, zar ne?

Stoga evo šta bi obavezno trebalo proveriti i u skladu sa stanjem određenog elementa servisirati.

Auto delovi za mali servis

Auto delovi koji se obavezno kupuju novi i za čiju cenu gotovo da ne bi trebalo ni pitati jesu svi oni elementi koji spadaju u sistem kočnica, poput paknova, kočionih diskova, kočionih cilindara, disk pločica i ručne sajle. Kočioni sistem čine auto delovi najbitniji za bezbednost, te i majstori mahom od njih počinju kada servisiraju automobil.

Za njima sledi set kvačila, popu lamele, korpe itd, koji može u velikoj meri remetiti pravilno funkcionisanje auta. Ovi auto delovi, takođe, zavise i od samog tipa vozača, te se troše i habaju prilikom nešto oštrije vožnje.

Kako bi auto uvek palio i kako ne bi bilo smetnji prilikom same vožnje, obavezno je i čišćenje dizni i klapni, kao i AGR ventila. Zamena ulja se takođe preporučuje, onog u menjaču, kao i antifriza i kočione tečnosti, ali i filtera.

Veliki ili tzv. petogodišnji servis auta 

Veliko servisiranje automobila podrazumeva da se određeni auto delovi moraju zameniti na svakih pet godina, ako se prelaze manje kilometraže, odnosno na svakih 60 000 do 90 000 pređenih kilometara. I ovo je obavezno ako želite da Vaš automobil dugo traje, kao i da zamenjeni auto delovi budu novi i istog proizvođača kao i kola sama.

U veliki servis spada zamena kaiševa, vodene pumpe i španera, kao i rolera. Kako se ovi auto delovi ne mogu proveravati pouzdanim metodama kada je njihova istrošenost u pitanju, to se oni zamenjuju u periodu od oko pet godina. Ujedno, tolika je i garancija da ovi auto delovi pravilno funkcionišu, dok u suprotnom radite na štetu sopstvene i bezbednosti svojih putnika.

 



O Autoru

Izvor: Silux.rs





Ocena: Još uvek nije ocenjen

Komentari

Nema komentara.

Još članaka iz ove Kategorije

Savet za brzu prodaju automobila

Sve što treba da znate o svom ljubimcu: veliki i mali servis, auto delovi...

Opel kompaktna klasa vozila

Yugo - nekadašnji ljubimac mnogih

Da li kupiti nov ili polovan automobil

Opel - istorija zaštitnog znaka

Otkup vaseg automobila Beograd

Najpopularniji Opel modeli - Astra i Corsa

Ford Mustang

Rent a car Beograd, novi automobili, predstavljanje i statistika

Istorijat kompanije Mazda

Grupa „Hyundai – KIA“ - šesta najveća automobilska grupa na svetu

Saveti za kupovinu automobila

Sustav ovjesa kotača

Kalkulator registracije vozila