Organizacione granice

Napisao/la: mbatrend.com

Ukupan broj reči: 609 | Datum: 24 09 2009 | komentari: 0



Verzija za štampu

Preuzmi HTML



Promene zahtevaju usmerenost na poslovne rezultate, a strategija osnovu da se sve to sprovede u delo.

Razmotrimo sada četiri granice:

  • Vertikalne. U organizaciji bez granica nije dominantan autoritet već se pažnja usmerava na ljude ili grupe sa korisnim idejama, kompetentnost je bitnija od hijerarhije i položaja, i sl..
  • Horizontalne. To su „zidovi“ između kompanijskih funkcija, odeljenja ili ljudi koji su okupljeni oko pojedinačnih procesa (inženjeri se kreću ka inovacijama, marketing ka prilagođenim proizvodima ili njihovim varijacijama, a proizvodnja želi što manje varijacija da se ne bi ugrozila efikasnost, i sl.) svi postavljaju svoje ciljeve ispred kompanijskih. Proces koji stimuliše ideje, resurse, razmenu informacija, kompetentnosti, kvalitet, stalna poboljšanja, timski rad i inicijative ruši ove granice. Polako se povezuju razjedinjeni procesi ka zajedničkom cilju kompanije.
  • Eksterne. To su granice koje postoje između kompanije i učesnika u njenom spoljnom okruženju (dobavljači, kupci, interesne grupe, institucije, i sl.). Tradicionalni biznis je sarađivao sa ekternim okruženjem kroz pregovaranje i taktike koje vrše pritisak na eksterne učesnike. Ipak, kupci su zainteresovani za kvalitet proizvoda koje kupuju od kompanije, a dobavljači žele da kompanije koje kupuju njihove proizvode ostvare uspeh, kako bi i sebi obezbedili posao i u budućnosti. Kada se ovo shvati i uspostavi saradnja, može se postići veća efikasnost kompanijskih operacija.
  • Geografske. Geografske ili globalne granice postoje kada složeno strukturirana firma posluje na različitim tržištima i u različitim zemljama. Ako se kompanije isključivo drže svog nacionalnog ponosa i ne uvažavaju razlike između pojedinih tržišta, kultura, lanaca distribucije – sprečavaju inovativne procese i mogućnost učenja od drugih kultura, što je sve važno za njihov uspeh.

Uspešne kompanije biće one koje sistematično, posmatraju svoj lanac vrednosti i ruše barijere stvarajući organizacije bez granica. One moraju pristupiti radikalno novim mišljenjima o njihovim organizacijama i poslovima – prevazići koncept organizacije koja je isključivo vertikalno integrisana i posluje kao samostalni entitet sa više vlasnika, suočavajući se sa silama koje deluju na tržištu. Organizacije koje prevaziđu dogme prošlosti, ostvariće veću fleksibilnost svojih operacija i veću efektivnost.

 



O Autoru

Zoran Slavković je diplomirani ekonomista. Vlasnik je Web sajta Mbatrend.com.

Izvor: http://www.kristali.rs/biznis1/biznis/organizacione-granice.html





Ocena: Još uvek nije ocenjen

Komentari

Nema komentara.

Još članaka iz ove Kategorije

Pvc stolarija materijal koji štedi

Korišćenje godišnjeg odmora, tumačenje Zakon o radu

Vrste transporta

Optimizacija sajtova i biznis

Kompanija Harika EV Emlak ltd.

Evidencija i kontrolisanje radnog vremena

Odlike Belizea za offshore kompanije

Knjigovodstvene usluge

Umnožitelji biznisa

e-Biznis tržišta i modeli

Veza tehnologije i strategije

Kreiranje konkurentskih prednosti kroz operacije

Porterov pogled na krivu iskustva

Promene u okruženju kompanija

Trend ulaženja u saveze