Veza tehnologije i strategije

Napisao/la: mbatrend.com

Ukupan broj reči: 594 | Datum: 25 12 2009 | komentari: 0



Verzija za štampu

Preuzmi HTML



Pozitivan pristup strategiji se odnosi na aktuelnu strategiju firme i na to kako da se ona ostvaruje. Normativni pogled se odnosi na to kakva bi strategija firme mogla biti.

Pozitivni pristup strategiji firme odražava odnos top menadžmenta prema osnovi prošlog i tekućeg poslovnog uspeha. Taj pristup se odnosi na sleedeće činioce:

·         Jezgra kompetentnosti;

·         Proizvod/tržište agensi;

·         Ključne vrednosti;

·         Zaposleni.

 Za razumevanje strategije firme nije dovoljno poznavati, pogotovo ne samo, stavove i verovanja top menadžmenta o poslovnoj aktivnosti, nego i analizirati šta firma zaista radi i u kojoj meri postoji saglasnost ili razlika između pozitivnog i normativnog, što se u stvarnosti ispoljava kao razlika između proklamovane strategije i strateške akcije.

Proizvod-tržište pristup strategiji se odnosi na to kako firma konkuriše sa svojim proizvodima i uslugama. Pristup strategiji zasnovan na resursima polazi od toga kako firma obezbeđuje faktore potrebne za kreiranje jezgara kompetentnosti i sposobnosti kao osnove za razvoj i održavanje konkurentskih prednosti.

Tokom 80-ih godina 20. veka, normativni pristup strategiji zasnovan na resursima bio je jako rasprostranjen. Porterov pristup pet sila i generičkih strategija ponudio je objašnjenje zašto su neke delatnosti atraktivnije od drugih i zašto je pozicija neke firme takva u odnosu na rivale, kao i za formulisanje strateške akcije koja će imati uticaj na atraktivnost delatnosti u celini i stratešku poziciju firmi pojedinačno.

Normativni pristup o jezgrima kompetentnosti i sposobonosti tokom 90-ih godina 20. veka je evoluirao u pravcu integracije proizvod-tržište pristupa strategiji i pristupa strategiji zasnovanog na resursima. Istovremeno, shvatanje tehnologije je evoluiralo u pravcu jednog od najvažnijih elemenata definicije biznisa i konkurentske prednosti (Kotlica, 2001).

 



O Autoru

Zoran Slavkovic je diplomirani ekonomista, Vlasnik je web sajta Mbatrend.com.

Ključne reči: tehnologija, strategija, organizacija

Izvor: http://www.kristali.rs/biznis1/biznis/veza-tehnologije-i-strategije.html





Ocena: Još uvek nije ocenjen

Komentari

Nema komentara.

Još članaka iz ove Kategorije

Pvc stolarija materijal koji štedi

Korišćenje godišnjeg odmora, tumačenje Zakon o radu

Vrste transporta

Optimizacija sajtova i biznis

Kompanija Harika EV Emlak ltd.

Evidencija i kontrolisanje radnog vremena

Odlike Belizea za offshore kompanije

Knjigovodstvene usluge

Umnožitelji biznisa

e-Biznis tržišta i modeli

Veza tehnologije i strategije

Kreiranje konkurentskih prednosti kroz operacije

Porterov pogled na krivu iskustva

Promene u okruženju kompanija

Trend ulaženja u saveze