Mladi u biznisu- Od studentskih maštarija do ozbiljnog preduzetništva

Napisao/la: Batman

Ukupan broj reči: 812 | Datum: 5 04 2016 | komentari: 0



Verzija za štampu

Preuzmi HTML



Svakodnevno se srećemo sa sve većim brojem primera uspešnih mladih ljudi. Iako sa jedne strane imamo mlade koji žele da odu iz zemlje, sa druge strane vidimo da su mlade generacije pune ideja i hrabrosti za započinjanje samostalnog biznisa. Još jedan primer uspešnog preduzetništva je firma ,,Carry on’’, koju su osnovala dvojica studenata Fakulteta organizacionih nauka Mladen Dušanović i Boris Antić.

,,Ideja o pokretanju samostalnog biznisa rodila se tokom boravka u Čikagu’’ -  navodi Mladen Dušanović. Kolege sa fakulteta, a danas i poslovni partneri, proveli su četiri meseca u Sjedinjenim Američkim Državama, baveći se fizičkim poslovima, uglavom selidbama. Ovakva ponuda za posao ih nije obradovala, posao je izgedao potpuno nezanimljivo i naporno, ali je finasijski aspekt presudio. Upoznavši osnovne principe poslovanja, došli su na ideju da sličan posao pokrenu po povratku u Srbiju. Doživljaj posla se ubrzo promenio,  pa su tako kolege postali najproduktivniji radnici. Pored interesovanja za organizaciju rada, bilo je važno upoznati tehnike pakovanja i transporta robe. Iako četiri meseca nije dug period za sticanje specifičnih znanja, Mladen i Dušan su saznali dovoljno da bi ideju mogli da razviju do najsitnijih detalja.

Osnivački kapital su obezbedili tokom rada u SAD, a biznis plan su razvili zajedno sa profesorima na fakultetu. Ono što mladima predstavlja veliku prepreku pri prvom zaposlenju je neophodno radno iskustvo, ali ovom uspešnom dvojcu ni ovaj faktor nije predstavljao problem. Prednost Dušana i Mladena je bila to što su poznavali sistem poslovanja iz ugla zaposlenog, ali i iz ugla menadženta i organizacije rada o čemu su učili na fakultetu. Iako je tržište mnogo puta manje, zainteresovanih klijenata ima, posebno jer ljudi žele da podrže mlade, njihov entuzijazam i preduzimljivost.

Prvi korak u započinjanju biznisa bilo je, pored registrovanja firme i obezbeđenje osnovnih sredstava. ,,Prvo smo kupili kombi „Iveco Daily Furgon“, jer smo sa njim imali pozitivna iskustva na prethodnom poslu’’ objašnjava Boris Antić. U pitanju je nova linija Iveco kombija, koja je ima veću zapreminu tovarnog prostora, a pritom je pogodan za gradsku vožnju, što je od velikog značaja za organizaciju selidbi. Sa obzirom na to da je vlasnicima ekonomičnost bila na listi prioriteta, još jedna pogodnost ovog prevoznog sredstva je mala potrošnja. Nakon toga, kupili su alat, kutije za pakovanje i posao je mogao da počne. U početku su bili i organizatori rada i sami izvršioci, međutim nakon šest meseci zaposlili su još dvoje kolega.

Na ovaj način, kolege su imali priliku da stvari koje uče o menadžmentu i finansijama primene na realnom  primeru. Važnost marketinga, prodaje, naplate sada mogu da dožive na potpuno drugačiji, živopisniji način, za razliku od suvoparnog učenja definicija i podela. Profesori na fakultetu su zadovoljni, i raspoloženi da pomognu, a poslovanje firme ’’Carry on’’ je neretko tema na predavanjima.

 Poslovni partneri tvrde da im težak fizički posao ne pada teško, jer znaju da cene priliku koju su dobili. Iako im radna nedelja traje sedam dana, ispunjavanju sve zadatke na vreme. Priznaju da nije svakog dana lako, posebno zbog obaveza koje imaju na fakultetu, ali uz mnogo truda, uspevaju da postignu sve što su isplanirali. Trenutno imaju dva postavljena cilja, diplomu i razvijen posao, a izgleda da su na dobrom putu da ostvare oba.

Sa obzirom na veliki broj poznanika i prijatelja koje imaju, Iveco kombi sa ’’Carry on’’ natpisom, ne prolazi ulicama Beograda nezapaženo. Broj klijenata je svakog dana sve veći, tako da se očekuje proširenje poslovnih kapacita. I pored toga, ’’Carry on’’ je usmeren na kvalitet usluge, jer je to pravi put do uspeha. ,,Dobra preporuka je najbolja reklama’’ tvrde Dušan i Mladen ,, i zato se trudimo da svi klijenti budu zadovoljni’’.

 

’’Carry on’’ je pravi primer da upornost i predanost uvek dovode do uspeha. Mlade samo treba podržati, jer prave poslovne ideje i veru u bolju budućnost već imaju. 



O Autoru

Iveco Srbija - Kompanija WEST TRUCK ovlašćeni je prodajno servisni centar IVECO vozila u Srbiji. Naša kompanija je lider na domaćem tržištu u prodaji Iveco komercijlanih vozila lake, srednje i teške kategorije.





Ocena: Još uvek nije ocenjen

Komentari

Nema komentara.

Još članaka iz ove Kategorije

Mladi u biznisu- Od studentskih maštarija do ozbiljnog preduzetništva

Šta utiče na motivaciju zaposlenih?

Ko sve obavlja otkup zlata, srebra, antikviteta i dragocenosti

4 Koraka za bolju korisničku podršku

Zaštićeni prostor - plastenici, staklenici i korisne informacije za one koje žele da se bave ovom poljoprivrednom proizvodnjom

Razlike između društva sa ograničenom odgovornošću i ortačkog društva

Budi srećan!

Sastavni delovi uspeha

Kako postati gubitnik?

Filozofija običnih ljudi o specijalnim ljudima

5 malih tajni u mlm biznisu

Tajne bogatstva

Kreiranje organizacije bez granica nije recept, već promena na kojoj svi zaposleni moraju da rade!

Visoke tehnologije u savremenoj privredi