Dukanova dijeta je idealan plan mršavljenja

Napisao/la: srtim

Ukupan broj reči: 602 | Datum: 4 09 2013 | komentari: 0



Verzija za štampu

Preuzmi HTML



Dukanova dijeta  je idealan plan mršavljenja za ljude koji žele da izgube težinu brzo, a ne žele da se muče sa brojanjem kalorija ili merenjem hrane za svaki obrok.

Ključ uspeha za mršavljenje pomoću ove dijete je motivacija.Visokoproteinska, niskokalorična Dukanova dijeta je podeljena u četiri faze. Prve dve faze su usmerene ka brzom skidanju kilograma, dok su druge dve  dizajnirane da se pomoću njih trajno održi dobra težina.

Prva faza: Cilj ove faze je ubrzan gubitak težine od 4 do 10 kilograma za sedam dana ili manje. Tokom ove faze, osobe na dijeti jedu isključivo proteinske obroke koji se sastoje od neograničene količine  proteina.Pored posnog mesa, riba, školjki, živinskog mesa (bez kožice sa izuzetkom guske i patke), jaja, tofua i mlečnih proizvoda druge namirnice nisu dozvoljene.

Druga faza:Osobe na dijeti pored proteinskih namirnica u obroke dodaju povrće koje ne sadrži skrob dok ne stignu do "dobre" ili ciljane težine. Tokom ove faze, ljudi na dijeti mogu očekivati da će u početku gubiti tri do četiri kilograma nedeljno.U daljem toku mršavljenje se usporava,pa mogu da očekuju da izgube oko dva kilograma nedeljno.

Treća faza: Kada se jednom dostigne ciljana težina, prelazi se u fazu održavanja težine. Prvi deo ove faze je faza konsolidacije, usmerena na sprečavanje ponovnog gojenja. Ova faza traje pet dana za svaki izgubljeni kilogram od dana kad je počela Dukanova dijeta.Mogu se konzumirati neograničene količine proteina i nezrnasto povrće a može se uvesti mala količina svežeg voća, integralnog hleba i sira.Takođe se može uživati u dva obroka nedeljno sa skrobnom hranom, kao što su testenine, pasulj ili krompir. Da se uspostavi ravnoteža i stabilizuje novostečena težina neophodno je da se prati treća faza Dukanove dijete po 5 dana za svaki skinuti kilogram u prethodnim fazama.

Četvrta faza: Završna faza Dukanove dijete je dizajnirana za doživotno održavanje težine. Kada se završe prve tri faze osobe koje su pratile Dukanovu dijetu mogu da se vrate na normalnu ishranu i jedu šta god žele sve dok prate sledeća tri pravila:
Jedite čisto proteinsku hranu jedan dan nedeljno.
Pet puta nedeljno šetajte po jedan sat ili se bavite nekim fizičkim aktivnostima.
Jedite dnevno dve kašike ovsenih mekinja.

Dukanova dijeta ne može biti najzdravija ili najsvestranija. Zbog naglaska na životinjske proteine,ona nije dovoljno pogodna za ljubitelje ugljenih hidrata ili vegetarijance. Kako autor Pjer Dukan ističe, jedna od glavnih prednosti njegove ishrane je da njegov visok sadržaj proteina prisiljava telo da izbaci tečnosti. Kao rezultat toga, veliki deo težine koji se gubi u početku može jednostavno biti voda. Ograničavanjem ugljenih hidrata, Dukan Dijeta tera telo i mozak da koriste masti kao gorivo. Ovo stavlja telo u stanje ketoze, koji je povezano sa zdravstvenim problemima kao što su oštećenja bubrega i giht. Ultra-restriktivna prva faza takođe može da izazove umor, loš zadah, zatvor i suva usta.


Iako Dukanova dijeta verovatno može da pomogne svima koji žele da izgube neželjenu težinu, vrlo restriktivna priroda prve i druge faze može da kod pojedinih osoba izazove zdravstvene probleme zbog kojih je teško preporučiti ovu dijetu.



O Autoru

Dukanova dijeta  je idealan plan mršavljenja za ljude koji žele da izgube težinu brzo, a ne žele da se muče sa brojanjem kalorija ili merenjem hrane za svaki obrok.Prve dve faze su usmerene ka brzom skidanju kilograma, dok su druge dve  dizajnirane da se pomoću njih trajno održi dobra težina.





Ocena: Još uvek nije ocenjen

Komentari

Nema komentara.

Još članaka iz ove Kategorije

I za san potrebne kalorije

Dukanova dijeta je idealan plan mršavljenja