YouTube – najčešće korišćeni pretraživač nakon Google-a

Napisao/la: Batman

Ukupan broj reči: 616 | Datum: 6 05 2014 | komentari: 0



Verzija za štampu

Preuzmi HTML



Svima je jasno da je Google dominantan među svim pretraživačima i da je uzeo ubedljivo najveći deo kolača na tom tržištu. Ali ko je drugi? Da li je to uopšte bitno? Šta bi ste vi rekli?

Najverovatnije bi vaš odgovor bio Yahoo ili možda Bing, AOL, Ask ili neki azijski pretraživač. Ako bi vaš odgovor bio neki od ovih pretraživača, pogrešili bi. Ako kao kriterijum uzmemo broj mesečnih pretraga na pretraživaču, drugo mesto zauzima YouTube. Ovo je verovatno neočekivano za mnoge, jer YouTube nije klasičan pretraživač, već “samo” servis za deljenje video zapisa. Objašnjenje za ovu “neobičnu” pojavu je pojavljivanje novih trendova na internet, gde je korisnicima mnogo lakše da pogledaju video o onome što ih zanima nego da čitaju o tome. Ako malo bolje analiziramo današnje korišćenje internet i informacija na njemu, shvatićemo da je ovo sascim logično.

Ne samo da je YouTube zauzeo drugo mesto, već je broj korisničkih upita i pretraga na njemu veći od zbira pretraga na svim gore navedenim pretraživačima. YouTube je osnovan 2005. godine od strane trojice bivših zaposlenih kompanije PayPal, Stiva Čena, Čad Harlija i Džaveda Karima. Godinu dana kasnije, Google je kupio YouTube za 1,65 milijardi američkih dolara. Prema Harliju i Čenu, YouTube je originalno zamišljen kao video verzija jednog sajta za upoznavanje. Džavad Karim je prvi okačio video klip na YouTube 23. aprila 2005. godine. Video klip se i dalje može pogledati na ovom sajtu i zove se “Me at the zoo”. U početku su mogli da se kače samo klipovi rezolucije 320x240 piksela, a od tada je kvalitet video materijala koji se može okačiti značajno porastao. Danas na YouTube-u čak postoji i kanal sa 3D video zapisima.

Mesečno YouTube obredi više od tri milijarde upita korisnika. Od te tri milijarde, YouTube ima čak milijardu jedinstvenih posetilaca. Neverovatan je podatak da YouTube svakog minuta učita 100 sati video materijala. Svaki drugi korisnik interneta u celom svetu, barem jednom mesčno poseti YouTube, a kada bi YouTube bio država, bila bi to treća država u svetu po broju stanovnika, odmah posle Kine i Indije.

 

Verovatno ste od skoro primetili reklame na YouTube-u. To je zato što je YouTube i zvanično došao u Srbiju i omogućio da se Google oglasi plasiraju i na YouTube pomoću Google AdWords platforme. 



O Autoru

CreITive čini preko 20 mladih, sposobnih i obrazovanih ljudi koji su specijalizovani za celokupan internet nastup neke kompanije. Posetite nas na ovom linku  http://www.ciljnimarketing.rs/





Ocena: Još uvek nije ocenjen

Komentari

Nema komentara.

Još članaka iz ove Kategorije

Šta znači biti Google partner?

Budžet i statistika Facebook oglasne kampanje

YouTube – najčešće korišćeni pretraživač nakon Google-a

Kako napraviti jednostavnu samopromociju ?

Dodaj Url Svog Sajta i Povecaj Svoju Posecents Besplatno