Internet poslovni modeli - održivost modela zasnovanog na reklami i propagandi

Napisao/la: mbatrend.com

Ukupan broj reči: 560 | Datum: 30 10 2009 | komentari: 0



Verzija za štampu

Preuzmi HTML



Pristup zasnovan na reklami i propagandi koji je jako popularan kod kompanija koje posluju na Internetu je, takođe, jako kontroverzan sa stanovišta održive profitabilnosti.

Pobornici ovog pristupa tvrde da svako ko radi za TV i novine može raditi za Internet, dok oni koji osporavaju ovaj pristup tvrde da samo dva grada u celoj državi mogu izdržati više od jednih novina i da je tačno da televizijske mreža nije previše profitabilan projekat. Gotovo svako sa web sajtom na Internetu koji privlači posetioce ima potencijal da konkuriše u ovom modelu.

Ovaj model ima niz varijanti:

  • Generalizovani portal (horizontalni online portal) – se odnosi obično na mašine za pretraživanje koje mogu uključiti različit sadržaj ili usluge. Obuhvatnost sadržaja je velika, ciljana publika je velika i široka, a time i otvorene mogućnosti za stvaranje profita po ovom osnovu (npr. Yahoo, MSN).
  • Personalizovani portal – je generalizovani portal koji je profiliran prema korisničkim preferencijama stvarajući lojalnost korisnika i uz troškove priključenja koji se plaćaju tokom vremena investiranja u proces personalizacije (npr. my.yahoo.com).
  • Specijalizovani portal (vertikalni online portal) – je vertikalno orijentisani portal fokusiran na usku publiku sa naglašenim dubinskim obuhvatom.
  • Marketing pažnje/podsticaja – je model u kome kompanija plaća korisnike (obično putem podsticajnih “poena” ili potencijalnim dobitkom po osnovu ulaska u krug igrača lutrije) za njihovo posećivanje i pregled sadržaja web sajta ili slanje informacija (npr. MyPoints.com).
  • Besplatni model – uključuje dobijanje nekih proizvoda ili usluga besplatno u razmenu za posećivanje web stranice i čitanje poruka koje se na njemu nalaze (npr. Wunderground).
  • Postepeni popust – podrazumeva da kompanija prodaje dobra ili usluge uz postepeni diskont sa ciljem se ostvari promet koji će omogućiti ostvarivanje profita po osnovu reklame i propagande (npr. Buy.com).
  • Infomedijarni (infomedijarni – informacioni intermedijarni) registracioni model – u kome su usluge besplatne ali se korisnici moraju registrovati, omogućavajući kompaniji da prati postupak i obrasce online posećivanja (npr. NYTimes).
  • Sistem preporuke – podrazumeva da korisnici razmenjuju informacije o svojim iskustvima sa korišćenjem određenih proizvoda ili usluga (npr. Epinions.com).
  • Model virtuelne zajednice (provajder zajednice) – se oslanja na lojalnost zajednici radije nego na ostvareni promet. Korisnici ovog modela moraju investirati u razvijanje relacija sa članovima tih virtuelnih zajednica i verovatno sa onima koji posećuju web sajt češće (npr. atraktivnost za oglašivače zavisi više od toga koliko dugo se određena osoba zadrži na određenom web sajtu a manje od toga koliki je broj onih koji posećuju web sajtove). Članovi takve zajednice mogu biti vrlo dobar ciljani tržišni segmenti. Dobar promer je iVillage. Varijante uključuju model dobrovoljni saradnik, u kome je poslovna aktivnost podržana dobrovoljnim donacijama članova zajednice i mrežama znanja, u kojima eksperti (mogu biti zaposleni na određenom web sajtu, ali i ne moraju) pribavljaju informacije putem odgovora na pitanja dobijenih od članova zajednice.



O Autoru

Zoran Slavkovic je diplomirani ekonomista. Vlasnik je Internet portala Mbatrend.com.

Ključne reči: Pristup zasnovan na reklami i propagandi, Internet poslovni modeli, razvoj, trzista, potencijali Interneta, mba

Izvor: http://www.kristali.rs/internet-i-online-biznis/internet-poslovni-modeli-odrzivost-modela-zasnovanog-na-reklami-i-propagandi.html





Ocena: Još uvek nije ocenjen

Komentari

Nema komentara.

Još članaka iz ove Kategorije

Da li Google kupuje Twitter?

Internet kupovina

Kompanija Strong Future International-SFI

Android aplikacije - nezaobilazan faktor modernog biznisa

Freelance - earning money on the internet

Stiforp posao na internetu

Da li Postoji Zarada Na Internetu Bez Ulaganja

RSS - šta je i zašto Vam treba?

Programi za lako razmenjivanje datoteka i direktorijuma

10 puškica za Google

Internet poslovni modeli - održivost modela zasnovanog na reklami i propagandi

Pregled najvažnijih događaja vezanih za razvoj Interneta

10 Tviter Saveta za Početnike

Zaradite internet poslovanjem-rad od kuce

Internet sveznalice