Internet poslovni modeli - održivost modela zasnovanog na reklami i propagandi
Napisao/la: mbatrend.com
Ukupan broj reči: 560 |
Datum: 30 10 2009 | komentari:
0
Pristup zasnovan na reklami i propagandi koji je jako popularan kod kompanija koje posluju na Internetu je, takođe, jako kontroverzan sa stanovišta održive profitabilnosti.
Pobornici ovog pristupa tvrde da svako ko radi za TV i novine može raditi za Internet, dok oni koji osporavaju ovaj pristup tvrde da samo dva grada u celoj državi mogu izdržati više od jednih novina i da je tačno da televizijske mreža nije previše profitabilan projekat. Gotovo svako sa web sajtom na Internetu koji privlači posetioce ima potencijal da konkuriše u ovom modelu.
Ovaj model ima niz varijanti:
- Generalizovani portal (horizontalni online portal) – se odnosi obično na mašine za pretraživanje koje mogu uključiti različit sadržaj ili usluge. Obuhvatnost sadržaja je velika, ciljana publika je velika i široka, a time i otvorene mogućnosti za stvaranje profita po ovom osnovu (npr. Yahoo, MSN).
- Personalizovani portal – je generalizovani portal koji je profiliran prema korisničkim preferencijama stvarajući lojalnost korisnika i uz troškove priključenja koji se plaćaju tokom vremena investiranja u proces personalizacije (npr. my.yahoo.com).
- Specijalizovani portal (vertikalni online portal) – je vertikalno orijentisani portal fokusiran na usku publiku sa naglašenim dubinskim obuhvatom.
- Marketing pažnje/podsticaja – je model u kome kompanija plaća korisnike (obično putem podsticajnih “poena” ili potencijalnim dobitkom po osnovu ulaska u krug igrača lutrije) za njihovo posećivanje i pregled sadržaja web sajta ili slanje informacija (npr. MyPoints.com).
- Besplatni model – uključuje dobijanje nekih proizvoda ili usluga besplatno u razmenu za posećivanje web stranice i čitanje poruka koje se na njemu nalaze (npr. Wunderground).
- Postepeni popust – podrazumeva da kompanija prodaje dobra ili usluge uz postepeni diskont sa ciljem se ostvari promet koji će omogućiti ostvarivanje profita po osnovu reklame i propagande (npr. Buy.com).
- Infomedijarni (infomedijarni – informacioni intermedijarni) registracioni model – u kome su usluge besplatne ali se korisnici moraju registrovati, omogućavajući kompaniji da prati postupak i obrasce online posećivanja (npr. NYTimes).
- Sistem preporuke – podrazumeva da korisnici razmenjuju informacije o svojim iskustvima sa korišćenjem određenih proizvoda ili usluga (npr. Epinions.com).
- Model virtuelne zajednice (provajder zajednice) – se oslanja na lojalnost zajednici radije nego na ostvareni promet. Korisnici ovog modela moraju investirati u razvijanje relacija sa članovima tih virtuelnih zajednica i verovatno sa onima koji posećuju web sajt češće (npr. atraktivnost za oglašivače zavisi više od toga koliko dugo se određena osoba zadrži na određenom web sajtu a manje od toga koliki je broj onih koji posećuju web sajtove). Članovi takve zajednice mogu biti vrlo dobar ciljani tržišni segmenti. Dobar promer je iVillage. Varijante uključuju model dobrovoljni saradnik, u kome je poslovna aktivnost podržana dobrovoljnim donacijama članova zajednice i mrežama znanja, u kojima eksperti (mogu biti zaposleni na određenom web sajtu, ali i ne moraju) pribavljaju informacije putem odgovora na pitanja dobijenih od članova zajednice.
O Autoru
Zoran Slavkovic je diplomirani ekonomista. Vlasnik je Internet portala Mbatrend.com.
Ključne reči: Pristup zasnovan na reklami i propagandi, Internet poslovni modeli, razvoj, trzista, potencijali Interneta, mba
Izvor: http://www.kristali.rs/internet-i-online-biznis/internet-poslovni-modeli-odrzivost-modela-zasnovanog-na-reklami-i-propagandi.html
Ocena:
Još uvek nije ocenjen
Komentari 
Nema komentara.
Još članaka iz ove Kategorije