Istorija seo optimizacija sajta

Napisao/la: Banja

Ukupan broj reči: 1332 | Datum: 27 05 2014 | komentari: 0



Verzija za štampu

Preuzmi HTML



Kao što je nama svima poznato, internet je napredovao polako dok je postao to što je u današnje vreme - nešto bez čega je teško zamisliti svakodnevni život, a takođe je i većina njegovih komponenti imala spor napredak. Sve u svemu, u svetu interneta je oduvek bilo i biće izmena i unapređenja.U to unapređenje uključeno je mnogo profesionalaca u čitavom svetu, zato se promene dešavaju maltene svakog dana, nove prateće komponente stižu u što većem broju, pa ste možda imali prilike da čujete od nekog ko se bavi ovim poslom - da je to izuzetno interesantno. 

Govoreći o SEO optmizaciji, možemo reći da je začeta u relativno bližoj istoriji - sredinom devedesetih godina prošlog veka, dok izraz ''search engine optimizacion'' verovatno nije izgovoren sve do 1997. godine.

U poslednjoj deceniji 20. veka pretraživači su počeli da rade na nečemu što bi im pomoglo pri organizaciji to jest razmeštanju prisutnih internet sajtova. Još 1995. postavljen je ''optimizujući kamen temeljac'' u svrhu uklapanja u uslove koje je doktirao Yahoo web portal. Odlike te prve optimizacije bile su tipično alfabetske, zapravo spisak koji je, poput telefonskog imenika, sadržao web adrese postojećih sajtova.

Indekser i ''Pauk''

I kako to obično biva u internet svetu, naredna godina donela je promenu oblika i širenje ovih pojedinosti. Uz alfabetski, na snagu su stupili i ostali bitni paramatri, a učestalost ključnih reči je jedan od njih. Postepeno, korisnici su postali sve upućeniji u način funkcionisanja algoritama, metoda i baza podataka koje pretraživači upotrebljavaju.

Poenta zapravo nije nimalo bila komplikovana - bilo je potrebno da svojevremeno webmasteri pošalju pretraživačima pojedini URL ili web adresu. Posle ovoga, pretraživači su upućivali takozvanog ''pauka''  radi dolaska na stranicu i preuzimanja na server dotičnog pretraživača. Osim ''pauka'' bio je u upotrebi i Indekser, isto tako program sa veoma bitnim zadatkom. Indekser se bavio prikupljanjem raznih pojedinosti sa sajt stranice, pa potom prenošenjem ka pretraživaču, da bi se prikupljeno indeksovalo.

Indekser se bavi prikupljanjem raznih pojedinosti, uz ključne pojmove prisutne unutar sadržaja i svega ostalog u vezi sa tim, uključujući i linkove prisutne na samom sajtu. Linkovi i adrese se isto tako čuvaju, da bi se izvršila i njihova provera kada za to dođe vreme.

Najpre Yahoo, a potom ''Google pravila''

Na izmaku 20. veka Yahoo se smatrao ključnim portalom, i svi koji su hteli da njihovi sajtovi budu jednostavnije pronađeni prilagali su sajt adresu baš na to mesto. To je i vreme prvih bitnijih unapređenja samih SEO parametara, kreiranja novijih algoritama i metoda. Potom, kada je nastao Google pretraživač, došlo je do značajnih promena. Google je podrazumevao druge propise u vezi sa ranigranjem samih stranica, pa je sve išlo brže. Sa 21. vekom SEO svet razvija se dosta brzo. Nekadašnji parametri za rangiranje web adresa vodili su se prvenstveno time koliko često se pojavljuju ključni pojmovi i nisu pokazali potrebnu efikasnost, budući da su se učestalošću ključnih pojmova u velikoj meri bavili webmasteri, manipulisanje nije bilo retkost.

Uspeh pretraživača bio je i ostao uslovljen ponudom kvalitetnih i važnih rezultata na dati upit, baš to je i razlog za u ovoj meri izražen i brz napredak tehnologija SEO. Naime, u cilju što boljeg funkcionisanja i da bi posetioci dobili očekivane rezultate, programeri samih pretraživala pozabavili su se kreiranjem novih algoritama u svrhu rangiranja. Novonastali algoritmi uzimali su u obzir veći broj činilaca, a istovremeno je webmasterima otežano da lažiraju. Unapređeni programi pretraživača u tesnoj su vezi sa unapređenim konceptima optimizacije SEO. 

Google se osim on pejdž činilaca (što je podrazumevalo linkove, analiziranje sajza i koliko često su u upotrebi ključni pojmovi) vodio i off pejdž činiocima (što uključuje analiziranje hiperlinkova i pejdž rang). Ovakvim kombinovanjem stvarali su se precizniji kriterijumi, što je rezultate učinilo boljim.

Sva je prilika da su se webmasteri i programeri pretraživača nadmetali u ovom poslu, kada bi jedna strana dovela do savršenstva najnovije algoritme uz pomoć kojih su ređali sajtove, druga strana bi radila na tome da ''uđe u štos'' na koji način aktuelni algoritmi funkcionišu, kako bi ih ''pobedili''.

Još 2004. godine, pretraživači kao što je Google upotrebljavali su dosta mnogo parametara. Sada je poznato da postoji više od dve stotine pomenutih parametara.

Svi poznati svetski pretraživači svoje algoritme drže u tajnosti, što SEO optimizaciju čini složenim postupkom uz neprekidne promene i nadogradnje.

Malu promenu donela je već naredna, 2005. godina. Evo o čemu se radi - čuveni Google je krenuo da uvodi takozvanu personalizovanu pretragu. Ovo podrazumeva praćenje pretraga prethodnih posetilaca, a to je poslužilo za formiranje posebnog spiska rezultata. Sve do prošle, 2013. godine ovo je u velikoj meri prošireno, i danas se većinom prikazuje ovaj tip rezultata. O tome se u sadašnje vreme značajno polemiše, mnogi se pitaju zbog čega je to pogodnost, a zbog čega je nepogodno i da li je upravo to obesmislilo postupak rangiranja. Reklo bi se da rangiranje nije obesmišljeno, zato što svaki sajt mora da bude prilagođen da bi ga jednostavno pronašli i posetioci koji do sada nisu pretraživale na neku tematku i koji su bez slične pretrage.

Baš zahvaljujući tim činiocima izgleda da optimizacija SEO neće nestati ili postati obesmišljena.

Optimizacija SEO je neizostavni element internet reklame i izvesno je da će i u godinama koje predstoje napredovati i razvijati se.

Društvene mreže

Razne društvene mreže postale su vrlo popularne i koriste ih ljudi različitih životnih dobi. Svoje delovanje nijedna društvena mreža nije zaobišla i svaka se ostvarila i u segmentu optimizacije SEO, a to je i očekivano, zato što je to neisključiv element internet reklame. Oglasi i reklame na Tviteru, Fejsbuku, Maj spejsu, Instagramu i sličnim, su sve brojniji, što ste sigurno i primetili. To je samo jedan u nizu veoma dobrih postupaka optimizacije SEO, a podrazumeva jednostavnu i ekspresno brzu reklamu pojedinih stranica. 

I sami znate da ste bar nekoliko puta do sada dok ste ''online'' na društvenoj mreži kliknuli na reklame koje su Vam izgledale interesantno, makar iz radoznalosti. Samo tim jednim klikom, došli ste na sajt i već je najveći deo zadatka uspešno urađen zato što je mogući korisnik video reklamu. 

Na neki način društvene mreže smetaju pretraživačima, zato što se preko ovakvog oglašavanja postiže veća posećenost pojedinih adresa i tako postaju rangirane na višoj poziciji, a to nije postignuto kvalitetom. Ali, ovo je umnogome pojednostavilo rad zaposlenima na SEO optmizaciji, zato što im je omogućeno da  veoma jednostavno reklamiraju bilo koju stranicu. 

Sve u svemu, nadmetanje programera pretraživača i zaposlenih na SEO optimizaciji i dalje traje i sve je izvesnije da će trajati i u budućnosti. Ono što se pouzdano zna je to da je kvalitet najefikasnija reklama, zato je na prvom mestu potrebno da Web stranica raspolaže kvalitetom.



O Autoru

Bloger iz SEO indutrije - Kako da povećate autoritet sajta.





Ocena: Još uvek nije ocenjen

Komentari

Nema komentara.

Još članaka iz ove Kategorije

Istorija seo optimizacija sajta

SEO nije magija i zato prestanite sa SEO trikovima

10 načina za besplatno građenje linkova

Faktori Unutrašnje Optimizacije websajta

Internet Optimizacija za Pretrazivace - Prakticni SEO

Sta je SEO

Kako promovisati svoj sajt ili blog pomoću članaka