Škola i vanškolske aktivnosti-za ili protiv?

Napisao/la: Batman

Ukupan broj reči: 802 | Datum: 17 05 2017 | komentari: 0



Verzija za štampu

Preuzmi HTML



Deca danas pored same škole obavezno idu na neke od mnogih dodatnih i vanškolskih aktivnosti.
Postoje zagovornici i jedne i druge strane, a svakako postoje validni argumenti za to u kojoj meri je to za decu zapravo dobro ili ne. Ono što je sigurno jeste da, iako se broj aktivnosti koje se nude povećao, koncept teženja ka ostvarivanju maksimalnih potencijala nije.

Šta sve deca pohađaju između, posle, oko časova redovne osnovne ili srednje škole?

Lista je obimna. Na njoj se nalaze škole stranih jezika pre svega i to je nešto što se ne dovodi u pitanje kao jedna od osnovnih aktivnosti značajnih za sve sfere života. Tu su i škole sporta, gimnastika i plivanje, borilački sportovi, zatim sve popularnije škole matematike i suan pan, šah, a onda i kreativne aktivnosti kao što su škole drame, crtanja, muzike i pevanja.
Svakako, roditelji žele pre svega da svojoj deci pruže sve najbolje. Ono što je problem jeste samo pitanje vremena, ali često i finansija, a onda dolazimo i do pitanja želja same dece, kao i njihove prirodne nadarenosti.

Roditelji svakako brinu o svemu-zdravlju, tome da im deca imaju dobre šanse u životu, ali iznad svega žele da ih vide i srećne i nasmejane i pokušaju da na vreme prepoznaju njihov talenat ili afinitet i postaraju se da se ono na adekvatan način razvije.
Problem je i u proliferaciji ponuda, vršnjačkom pritisku, tome da se treba pronaći pouzdan partner, razlučiti šta je želja deteta, a šta se sporadično pojavi, a onda razlučiti i logistiku-kako i na koji način stići do odredišta, platiti i organizovati vreme. Princpi blizine objektivno nekad nadvlada princip izbora koji nam je najbliži, ali ne mora uvek da postoji kompromis. To zavisi i od firmi i škola i koliko se trude da budu dostupne i u komšiluku svojim klijentima. Recimo neke škole stranih jezika će zaista naći način da budu i na preko dvadeset lokacija kako bi izašle u susret svima kojima je potrebno kvalitetno učenje različitih jezika, a neke će se držati proverene lokacije što zbog smanjene potražnje za njihovom ponudom, što zbog kapaciteta ili mogućnosti.

Svedoci smo dakle činjenice da su roditelji često isfrustrirani količinom obaveza, pa najčešće traže i biraju pre ono što je praktično, blizu, nego kvalitetno. I to nije ni za osudu, ni za čuđenje. Ali ipak, u retkim slučajevima se poklope kvalitet i dostupnost, pa i pouzdanost i dokazana vrednost. Sve manje vremena se ima za lutanja, deca teže podnose promene i ono što svi želimo na kraju dana jesu mir i spokoj. Svima nam treba da znamo da dragoceno vreme koje ulažemo u neki posao, rad i aktivnost vodi ka cilju. Veliki broj škola i školica koje se otvaraju nosi i rizik da ćemo to isto vreme uzalud potrošiti, a kad su deca u pitanju rizik postaje još veći, jer je sve teže pratiti ko sve i kako dolazi do dozvola i jeste ili nije obučen za rad sa decom. 

Ovo pitanje se takođe često zanemaruje, a rekli bismo da je esencijalno. U ma kojoj sferi, nije dovoljno biti obučen u datoj oblasti, već je od izuzetne važnosti biti obučen u domenima metodologije nastave, psihologije i pedagogije, didaktike i iznad svega imati ljubav prema toj vrsti posla.
Rad sa decom je težak, odgovoran i zahtevan, zadaje drugačije izazove od rada sa odraslima. Ono što je identično jeste kontinuitet. Strpljenje. I istrajnost. U svim tim aktivnostima.
Zato treba biti obazriv i tražiti proveren kvalitet, kontinuitet i proverene trenere, profesore i saradnike. Kada su deca u pitanju, činjenica je da se i u školi i van škole iznad svega drugim ljudima sa kojima naša deca dolaze u dodir daje-poverenje.
A u kojoj meri-slušajte vaše dete i birajte umereno. Dopustite deci da im nekad bude i dosadno. Na svim jezicima, u svim ritmovima, potezima i katama, deca su i dalje samo-deca. Postavite prioritete i ne brinite previše. Negde između želja i mogućnosti nalazi se ona prava-zlatna sredina, a sa njom ne možete pogrešiti. I koliko god im pružili, okružite ih ljudima koji će ih voleti, koji će se za njih zalagati i za njih brinuti. Okružite i sebe i decu jedino i samo-ljubavlju.

Autor: M.G.



O Autoru

Институт за стране језике је најстарија институција за учење страних језика у Србији и у региону. Институт је основан 1952. године, а званично је почео да ради 1953. године под називом Институт за фонетику, патологију говора и изучавање страних језика. 





Ocena: Još uvek nije ocenjen

Komentari

Nema komentara.

Još članaka iz ove Kategorije

Škola i vanškolske aktivnosti-za ili protiv?

Kako dizajnirati kutak za učenje za studente i učenike

Koja vrsta opreme za bebe će Vam trebati?

Korisna uputstva pri kupovini sedista za decu

Pavlovićeva mast – postoje li štetni efekti?

Kako najlakše organizovati dečiju rođendansku zabavu

Saveti za uredjenje sobe za dečake

Igrice Za Decu - Dobri i Štetni Efekti

Deca pod staklenim zvonom