Privatni časovi jezika

Napisao/la: Casovi Francuskog Novi Sad

Ukupan broj reči: 942 | Datum: 19 01 2015 | komentari: 0



Verzija za štampu

Preuzmi HTML



 

  • Zašto uzimati privatne časove jezika?

 

Postoji mnogo razloga zbog kojih se ljudi odlučuju da uzimaju privatne časove stranog jezika. Naravno, svima je motivacija da nauče jezik, međutim ne rade to svi iz istih potreba.

Učenike koji su zainteresovani za privatne časove možemo grubo podeliti u dve grupe: oni kojima je potrebno da što brže nauče određene stvari iz jednog jezika, i one koji su zainteresovani da temeljno nauče strani jezik.

Prvoj grupi najčešće pripadaju učenici osnovnih i srednjih škola, koji traže privatnog profesora da bi ih pripremio za neki test ili diktat. Ovi učenici se uglavnom zainteresuju za privatne časove kada je test već zakazan, a oni uviđaju da njihova znanja nisu dovoljno široka da se sami adekvatno spreme.

Drugoj grupi pripadaju osobe raznih životnih dobi. Nekada su to deca čiji roditelji žele da im omoguće jednu korisnu vannastavnu aktivnost, a nekada i stariji ljudi koji žele da nauče određeni jezik zato što planiraju da otputuju u stranu državu ili jednostavno zato što im se taj jezik oduvek sviđao.

Od potrebe učenika će u velikoj meri zavisiti i organizacija časova. Sa učenicima prve grupe je uglavnom potrebno raditi što intenzivnije, pa će ovakvi časovi morati da se održavaju dva-tri puta nedeljno, a nekad i češće. Što se pak tiče druge grupe, časovi se mogu održavati i jednom nedeljno. Potreba za žurbom postoji samo ukoliko se učenik ubrzo seli u stranu državu, ali iskustvo je pokazalo da ovakvi učenici kontaktiraju privatnog profesora nekoliko meseci, pa čak i godinu dana pre zakazanog odlaska. Sa druge strane, sa decom za koju su časovi jedan vid vannastavne aktivnosti ne postoji nikakva žurba u učenju.

Osim intenziteta časova, razlikuje se i materija koja se obrađuje na časovima. Učenici kojima časovi trebaju da bi se spremili za neki test nisu zainteresovani da uče bilo šta što neće biti na testu, i ne postoji nijedan razlog da profesor insistira na nečemu što se ne nalazi u gradivu. Kad je druga grupa u pitanju, na profesoru je da sam oceni šta će učeniku biti bitno u komunikaciji i koja znanja su u skladu sa njegovim jezičkim potrebama.

Rad sa učenicima druge grupe je kreativniji i lagodniji kako za profesora tako i za učenika. Međutim, to nikako ne znači da je rad sa učenicima prve grupe neprijatan ili neizvodljiv. Razlikuje se pre svega po tome što je zahtevniji i intenzivniji.

 

strani jezici

 

 

  • Kako odabrati privatnog profesora jezika?

 

Privatni časovi nisu nikakva novina, čak se može reći da kao pojava prethode organizovanom obrazovnom sistemu (s tim što su u davnoj prošlosti predstavljali temelj obrazovanja, a u današnje vreme su najčešće samo dopuna). Lične preporuke su od ovih najranijih vremena bile omiljeni način odabira profesora, a to su ostale i do današnjeg dana.

Takođe postoje i mali oglasi koji isto tako pružaju učenicima mogućnost da nađu profesora. Ovo je posebno odgovaralo onima koji nisu znali nikoga ko bi im dao ličnu preporuku za profesora. Sa pojavom interneta, mnogi učenici su počeli da traže profesore preko sajtova sa oglasima. Ipak, učenici na ovaj način teško mogu da steknu uvid o profesoru i njegovom načinu rada. Kako da znamo da je profesor iz jednog oglasa bolji od profesora iz drugog oglasa?

Upravo ovde treba da uvidimo još jednu prednost interneta. Danas svaki privatni profesor može da napravi svoj blog i da tu, osim oglašavanja svojih usluga, piše tekstove i kači korisne slike, linkove i video klipove koje koristi u svom radu sa učenicima. Na ovaj način, učenici stiču uvid u njegov način rada i to im olakšava odluku da li da kontaktiraju tog profesora ili ne. Pored toga, blog ili sajt postaje koristan izvor za dalje učenje na koji profesor može da ih uputi.

 

Sa ovom idejom na umu nastao je i blog Časovi francuskog jezika Novi Sad. Pored svega gore navedenog, ovaj blog može biti koristan i svima onima koji su zainteresovani za francuski jezik iako nemaju potrebu za privatnim časovima. Osnovna ideja ovog bloga je da pruži svim posetiocima nešto korisno i zanimljivo čime će moći da se posluže prilikom učenja. Takođe, postoje brojne nedoumice u učenju svakog stranog jezika, i cilj ovog bloga je da razjasni bar neke od tih nedoumica u francuskom jeziku, i to sve čak i bez potrebe za privatnim časovima. 



O Autoru

Profesorka francuskog jezika i autor bloga "Časovi francuskog jezika, Novi Sad"





Ocena: Još uvek nije ocenjen

Komentari

Nema komentara.

Još članaka iz ove Kategorije

Kako do znanja brzo i lako

5 najvećih izazova učenja engleskog jezika

Kako uštedeti na uslugama sudskih tumača?!

Mađarski jezik – kratak pregled

Privatni časovi jezika

Zašto učiti nemački jezik?

Razlozi za pohađanje škola stranih jezika

Именице које означавају обућу

Префиксално-суфиксална творба глагола

Деминутивно-хипокористично значење речи

Аугментативно-пејоративно значење речи

Именичке сложенице са основом придева у првом делу II

Именичке сложенице са основом придева у првом делу I

Жаргонске речи настале суфиксалном творбом

Префиксално-суфиксална творба глагола