Ko će ostvariti primat na tržištu - Tesla ili Toyota?

Tržište automobila konačno je krenulo novim revolucionarnim stopama. Pored električnih automobila, na svetsko tržište bi se već početkom 2015. godine mogli pojaviti automobili sa pogonom na vodonik.

 

Zaljubljenici u Toyotu su verovatno već upoznati sa FCV konceptom koji predstavlja prvi komercijalni auto s pogonom na vodonik, koji će biti namenjen evropskom i američkom tržištu sredinom 2015. godine. Cena koja se očekuje za ovaj model iznosi 69.000 dolara, što je nešto više od Teslinog Model S-a. 

 

Mnogi ljubitelji automobila vole futuristički dizajn vozila, različit od svega što se može videti na putevima. Takvi prototipovi automobila su zapravo samo određeno shvatanje i očekivanje od budućnosti koja nikako da stigne. Razlog za to je veoma jednostavan, a radi se o tome da je takav dizajn prenapredan za jednog prosečnog vozača automobila.

 

Toyotin automobil sa pogonom na vodonik upravo prati takvu liniju dizajna. Upravo u tome i leži potencijalan problem. Tehnologija je svakako veoma važna, i de fakto je da će u sledećih 10 ili 20 godina svi automobili biti sa pogonom na vodonik ili struju. Međutim, ljudi hoće nešto što se ne razlikuje drastično od ostalih stvari, jer ljudi ne vole prevelike promene. Ako gledate Toyotu, primetićete da je dizajn u određenoj meri napredan, naročito zadnji deo vozila. Ovo bi mogla da bude prepreka kod kupovine nove generacije automobila.

 

Sa druge strane, Tesla se ne razlikuje u tolikoj meri od drugih automobila. Dizajn jeste savremen i malo drugačiji, ali glavne linije vozila neće drastično odskakati od tradicionalnih automobila. Skoro pa da ga ne biste ni primetili na putu (osim onih strastvenih zaljubljenika). Dakle, Tesla je veoma promućurno iskoristio potencijal savremenog dizajna i vremena u kojem živimo, dok se sa druge strane, Toyota razlikuje od klasičnog savremenog dizajna.

 

Složićete se da je osim tehničkih karakteristika, dizajn vozila i adaptibilnost trenutnom vremenu, podjednako važna kao i energija koju koristi vozilo za pokretanje.

 

 

Na kraju, treba istaći i jedan detalj, a to je da će kod Toyote vozilo moći napuniti za svega 5 minuta, dok s druge strane, kod Tesle, to vreme iznosi sat vremena. Vremenom ćemo videti koja varijanta je bolja i prijemčivija ljudima. Takođe ćemo videti da li će Tesla u svojoj novoj fabrici uspeti da razvije kvalitetne i jeftine baterije koje bi mogle jače pokrenuti proizvodnju električnih automobila.



About the Author

BIMIDA je privatno preduzeće i bavi se spoljnom i unutrašnjom trgovinom. Osnovana je 1995. godine, jedno vreme funkcionisala kao preduzeće JAP AUTO, a 2005. vraća ime BIMIDA d.o.o.