Uspešno mršavljenje u 6 koraka

Nisi zadovoljna svojim izgledom, ne osećaš se lepo u svojoj koži. Ovaj put je odlučnost koju osećaš jača nego ikada. Ali, odakle krenuti? Čula si od prijateljice za odličnu dijetu koja skida 5 kilograma za nedelju dana, izguglana je, nabavljene pomorandže, jaja , zelenu salatu i kreće se od sutra!

Stop!

Zar ne kreće tako svaki put - pa kako se završi? Brze dijete daju brze rezultate u početku ali se sve BRZO i vraća na staro. Što je bitnije, nisu zdrave za organizam. Valjda je savladana ta lekcija? Ili ne?

Ako želiš na zdrav način da mršaviš i da rezultati budu trajni, ako ne želiš nervne slomove koji će te preko noći survati na dno kante eurokrema, uvaži sledeće savete koje ovde donosimo:

1.      Napravi dugoročan plan

Šta misliš da uradiš kada prođe tih pet dana gladovanja na dijeti X? Da izguraš još pet? I šta onda? Ponovo ćeš skliznuti u stare navike i ode „mast u propast“! Od izgubljenih pet kilograma, vratićeš sedam. Ako ti je cilj bio da samo na veče uđeš u svečanu odeću za neku proslavu, onda ok. Ali ako želiš trajno da popraviš izgled i zdravlje, moraš strateški razmišljati. Prouči svoje navike u ishrani i vidi gde su najkrupnije greške. Ako su slabost slatkiši, neka prvi korak bude da ih ne kupuješ, i da ih zameniš zdravijim verzijama. Postepeno uvodi izmene u ishranu i trudi se trajno da ih zadržiš.

2.      Pripremaj se za kupovinu

Ako je odlučeno da se ne jede beli hleb i da se poveća unos listnatog povrća, onda u kući moraš imati namirnice koje to omogućavaju. Detaljno isplaniraj pre svake kupovine šta ćeš uzeti i drži se toga. Uz osvrt na prethodni savet, korisno je i isplanirati obroke za nastupajuću sedmicu i na osnovu toga praviti šoping listu. Ne dozvoli da ti na dohvat ruke u kućnom frižideru budu gluposti koje goje.

3.      Pripremaj se za jedenje van kuće

Najčešća greška koju vidimo jeste da se preskaču jutarnji obroci i bez plana kreće na aktivnosti van kuće. Kada nastupi glad dok ste na poslu ili fakultetu, jedino što ćete moći da izaberete je burek, pica ili smoki sa napolitankama. Kupi posude za nošenje hrane i spakuj sebi obrok svaki put kada znaš da ćeš biti odsutan više od dva sata.

4.      Napravi rituale

Rituali su struktuirane radnje koje nose neko značenje i upućuju na neku vrednost. Uvođenje rituala u dnevne aktivnosti znatno olakšavaju usvajanje novih navika.  U kontekstu zdrave ishrane, rituali mogu biti: pijenje pune čaše vode pre svakog obroka, jedenje jabuke čim se ustane ujutro, meso i salata za večeru itd.

5.      Preznojavaj se

Da bi se trošile masne naslage potrebno je stvoriti kalorijski deficit. Lakše je ovaj zadatak ostvariti delovanjem na dva polja nego na samo jednom – dijetalnom. Najvažnija druga stvar za mršavljenje, uz korekcije navika u ishrani, jeste redovna fizička aktivnost. Pešači što više, vozi bicikl i uplati sebi neki program rekreacije. Ne ostavljaj ovo samo za slobodno vreme kada si raspoložena, nego i fizičku aktivnost uvrsti u redovne obaveze.

6.      Koristi pomoćna sredstva

Povraćanje i klistir ne smatramo dobrim pomoćnim sredstvima za mršavljenje. Ovde mislimo na različite biljne i začinske dodatke ishrani koji mogu biti od pomoći u ubrzanju metabolizma masti i smanjenju apetita. Zeleni čaj, đumbir, ruzmarin, kora gorke narandže, žen-šen – samo su od nekih sastojaka koje mogu biti od pomoći u borbi sa viškom kilograma.

Uspešno i zdravo mršavljenje moguće je samo na duži rok, uz pravilno planiranje i posvećenost. Ako si  istinski svesna potrebe da smršaš - što će biti dobar osnov za motivaciju,  te ako se pravilno edukuješ i naoružaš strpljenjem,  uspeh je zagarantovan. Šta čekaš?



About the Author

Miloš je pasionirani bloger i slobodni pisac. Voli da piše na temu zdrave ishrane, mršavljenja i prirodnih preparata. Pisao je i objavljivao članke za nekoliko portala i blogova. Kada ne piše voli da provodi vreme sa svojom suprugom Lanom i sinom Jovanom.