Vegetarijanska dijeta

Vegetarijanska dijeta pomoće vam u skidanju kilograma i smanjiće vaš rizik od hroničnih bolest, odnosno poboljšati vaše opšte zdravstveno stanje. 

Pitate se kako ova dijeta funkcioniše ? Većina ljudi izabere lakšu varijantu u kojoj se odreknu mesa ali ne i mlečnih proizvoda i jaja. To jeste vegetarijanska dijeta, medjutim vegani ne jedu ni jaja ni mlečne proizvode. Oni moraju biti dobro obazrivi da unose dovoljno proteina, gvoždje i cink.

Vegetarijanska dijeta i mršavljenje

Zasigurno ćete smršati ako budete na ovoj dijeti. Vegetarijanci i vegani imaju manje kilograma i manje telesne masti od ljudi koji praktikuju meso u svom jelovniku. ovo nije kratkotrajna dijeta sa kojom ćete izgubiti 5 kilograma za 2 nedelje ili slično. Ona bi naprosto trebala postati vaš stil života, to je siguran put ka vitkoj liniji.

Iako hleb ili druge namirnice, sokovi i slatkiši nisu namirnice životinjskog porekla, treba da ih jedete vrlo retko. Recimo i pomfrit možete svrstati pod vegetarijansku hranu, ali ga svako ne treba jesti. Trebaće vam vremena da vaš jelovnik uskladite da bude zdrav i dijetalan, te da razumete ovu dijetu. Mi ćemo vam kasnije dati predlog jelovnika.

Prednosti ove dijete nisu samo lepši izgled. Ukoliko se budete pridržavali ovih smernica, vaš organizam će imati veliki benifit, odnosno smanjiće vam se holesterol i bićete boljeg opteg zdravlja. 

Da li je lako primeniti ovu dijetu? U mnogome zavisi od toga koliki ste ljubitelj mesa. Meni je lično dugo trebalo da prelomim i da predjem na ovaj stil života.  Ako se odlučiti za ovu dijetu i zaboravite odlazak u mesaru, vi ćete biti tanji a vaš novčanik deblji. Poželjno je naravno da budete aktivni u svom životu i da vežbate. Samo pravilna ishrana uz redovnu fizičku aktivnost daje rezultate.

Za vegane se često kaže da oni nemaju samo poseban režim ishrane već da je to stil života. Oni ne samo da izbegavaju meso, nego često ne nose krzno i stvari od kože, odnosno sve odevne predmete koji su životinjskog porekla.

Plan jelovnika za jedan dan

Doručak: salata od povrća i kriška integralnog hleba

Ručak: pasulj i salata od povrća

Večera: biljni paprikaš sa čašom vina

Jelovnik može biti veoma raznovrstan. Može se kombinovati mnogo namirnica. Uz ovu dijetu se slaže i jabukovo sirće za mršavljenje, pa je možete primeniti ako želite da ubrzate skidanje kilograma. 



About the Author

Pisanje jeste moja strast, ali kada dodje taj trenutak da napišem nešto o sebi uvek sam bezidejna. Uglavnom ću se truditi da moji članci govore o meni. Uzgred zovem se Dragana, pored pisanja kulinarstvo i zdravi stilovi života su moje polje interesovanja