Kreiranje organizacije bez granica nije recept, već promena na kojoj svi zaposleni moraju da rade!

            Faktori koji su određivali uspeh kompanija juče, danas i oni koji će određivati sutra – razlikuju se. Pojava novih tehnologija, novih proizvoda i novih konkurenata u kratkim i sve kraćim vremenskim intervalima izaziva stabilnost i produktivnosti postojećih strategija. Svi zaposleni moraju brzo reagovati, a tako nešto je nemoguće ostvariti čekajući dozvolu iz centra – odozgo.

Za mnoge kompanije i njihove menadžere ovakve promene su bolne; one zahtevaju da odluke donose ljudi koji su na prvim linijama fronta; da se slušaju kupci i menjaju proizvodi i sistemi isporuke da bi se te potrebe zadovoljile; one podrazumevaju partnerstvo sa dobavljačima, pre nego naredbe šta da rade; one zahtevaju koalicije i saradnju između različitih delova kompanije pre nego interno konkurentsko ponašanje.

Kada se sve ovo uzme u obzir potrebne su jake promena ponašanja menadžera, umesto da potvrđuju svoj autoritet, oni moraju biti vizionari i lideri novog kova – moraju stimulisati svoje zaposlene, moraju biti treneri i učitelji.

Kreiranje organizacije bez granica nije recept, već promena na kojoj svi zaposleni moraju da rade.

 



About the Author

Zoran Slavkovic je diplomirani ekonomista. Vlasnik je web sajta Mbatrend.com.

Ključne reči: organizacija, nove forme organizacione struktrure, decentralizacija, ovljašćivanje, opunomoćavanje, saradnja

Izvor: http://www.kristali.rs/biznis1/organizacija-koju-volimo.html