Kako smanjiti stres u svom životu

Napisao/la: Gost

Ukupan broj reči: 384 | Datum: 23 06 2009 | komentari: 0



Verzija za štampu

Preuzmi HTML



Iako je izvesna količina stresa neophodna za funkcionisanje organizma, previše stresa uzima danak na mentalnom i fizičkom nivou. Nučite kako da se borite sa stresom da biste sprečili anksioznost, depresiju i ostale nepovoljne uticaje na zdravlje.

  1. Zapišite na komadu papira sve ono što morate da obavite u toku dana kada se osećate da imate previše obaveza. Odredite vremenske okvire i onda, svakom poslu pripišite njegovo određeno vreme. Razdelivši posao na sitnije celine, osećaćete se mnogo relaksiranije u vezi onoga što vas čeka u toku dana.
  2. Koncentrišite se na jedan zadatak u datom trenutku. Brinuti se o poslu koji još uvek nije obavljen samo vas sprečava da uradite ono što ste upravo počeli. 
  3. Mudro raspoređujte svoju energiju, uložite više energije kod poslova koji su bitniji, a izbegavajte da trošite previše energije tamo gde su poslovi niskog prioriteta. 
  4. Ako se osećate preopterećeno, nabavite pomoć sa strane. Na primer, uposlite baštovana da vam pomogne oko bašte, ili bejbi siterku oko vašeg deteta kada se osećate preopterećeno poslovima.
  5. Nagradite sebe kada ostvarite neke ciljeve. Nemojte odmah da srljate u sledeće zadatke i da stvarate još više stresa.
  6. Uzmite si kratke pauze za vreme rada. Posetite kafić ili odite u kratku šetnju, ili dozvolite sebi 10 minuta relaksa u kancelariji. Zatvorite svoje oči, i pustite da misli teku bez da se uplićete u njih. Kada misli posustanu, vizuelizujte prijatni predeo ili scenu sa letovanja i relaksirajte sve mišiće tela.
  7. Vežbajte redovno da biste održavali svoje zdravlje na dobrom nivou i da biste se oslobađali akumuliranog stresa, ili bavite se svojim omiljenim hobijem. Odvojite vreme za relaks i meditaciju.
  8. Nagraditesebe odmorom. Ako vam se dugačak odmor i duga odvojenost od obaveza čini takođe stresnim, uzmite si nekoliko različitih odmora od po par dana.
  9. Održavajte globalnu sliku u svakoj situaciji: Zapitajte se: "Da li je ova situacija zaista tako ozbiljna da bi trebao/trebala da budem stresiran/stresirana oko toga?"



O Autoru

Članak napisao gost

Izvor: http://www.kristali.rs/samorazvoj/stres/kako-smanjiti-stres-u-svom-zivotu.html





Ocena: Još uvek nije ocenjen

Komentari

Nema komentara.

Još članaka iz ove Kategorije

Pozitivne afirmacije za borbu protiv stresa

Kako smanjiti stres u svom životu