Loš uticaj dugotrajnog sedenja na zdravlje

Napisao/la: Mika

Ukupan broj reči: 646 | Datum: 11 08 2013 | komentari: 0



Verzija za štampu

Preuzmi HTML



Sedimo na poslu, ispred televizora, dok jedemo, pored računara i svuda. Mnogima je priroda posla takva da moraju da sede, ali zato treba koristiti svaku mogućnost nakon posla za fizičku aktivnost.
Neki ljudi previše gledaju televizor, zavale se u fotelju po nekoliko sati i gledaju filmove ili drugi program. Misle da im je udobno, ali organizam ustvari trpi. U prirodi čoveka nije da toliko dugo provodi vremena sedeći. Šta tek reći za sedenje ispred računara. Posao je posao, ali kad se završi posao, onda se igraju igrice, gledaju video klipovi ili se sluša muzika. Navika dugotrajnog sedenja na poslu, kod mnogih ljudi se prenela i kad su kod kuće, što je apsurdno. Neki ljudi provode po ceo dan uz kompjuter i zaborave da jedu i da se okupaju. To su već ekstremni slučajevi, gde može da se govori o zavisnosti od interneta i računara. Ovaj problem je poprilično uzeo maha. Naročito kada su se pojavile društvene mreže.

Treba se bolje organizovati

Postoji mogućnost da se bolje organizujemo i da organizam ne trpi. Niko na može da vam zabrani da se obrazujete pored računara ili da gledate svoj omiljeni tv program, ali ostavite bar 1 sat dnevno za rekreaciju. Nema veze da li će to biti lagana šetnja, vožnja bicikla ili plivanje na bazenu. Možda možete sa prijateljima igrati tenis, košarku ili mali fudbal. Neko praktikuje odlazak u teretanu. Nije bitno šta ćete raditi, nego je bitno da to bude odvojenih sat vremena za vašu svakodnevnu fizičku aktivnost. To će preporoditi vaš organizam posle izvesnog vremena.
Osim toga čovek ne mora samo da se bavi sportom, jer su mišići aktivni i kada se radi neki koristan kućni posao. Usisajte kuću, operite auto, pokosite travu na vašem travnjaku. Naše telo više voli da bude aktivno nego da miruje. Na taj način duže ćemo ostati vitalni. Osim toga čovek kad uradi nešto korisno bolje se oseća.
Ako na poslu pretežno sedite, iskoristite pauzu da prošetate, a nemojte opet da sednete uz kaficu i cigaretu.

Posledice

Šta možemo očekivati od dugog sedenja. Samo probleme. Poznato je da nedovoljno kretanje usporava metabolizam, čovek se deblja. Kad se sedi obično se nešto gricka i pije. Najgora je varijanta sedeti, grickati nešto slatko ili piti pivo. Pitamo se odakle nam toliki stomak. Eto odakle. A samo pola sata šetnje dnevno biće odličan tretman za ravnanje stomaka.
Ako radite kancelarijski posao dugotrajno sedenje moze uzrokovati bolove u vratu. Mnogi ljudi koji dugo sede imaju problema sa kičmom. Donekle se to može preduprediti sa udobnom stolicom, ali generalno bolovi u ledjima su česta posledica dugog sedenja i nedovoljne pokretljivosti. Kičmeni stub je više opterećen u sedećem položaju nego u stojećem ili ležećem. Dugotrajno sedenje nosi sa sobom i veći rizik dobijanja hemoroida ili bolesti proširenih vena.
Mnogo sedenja i neaktivnost uopšte, vrlo lako može dovesti do srčanih smetnji i bolesti krvnih sudova.
Čovek kao živo biće zahteva čist vazduh i sunce, a u zatvorenom prostoru to mu veoma nedostaje. Ljudsko telo je gradjeno tako da sedenje ustvari nije prirodan položaj. 



O Autoru

Mika - Nešto malo o zdravlju i svakodnevici





Ocena: Još uvek nije ocenjen

Komentari

Nema komentara.

Još članaka iz ove Kategorije

Zdrav doručak

Ćilibar i njegova blagotvorna svojstva

Prvi utisak- slagalica lepote i zdravlja

Kako postići željenu erekciju?

Najposećeniji sajtovi o zdravlju

Sindrom policističnih jajnika: Dijagnoza

Koliko se uspešno ugrađuju zubni implanti?

Simptomi i lečenje zubobolje

Kako se najlakše izboriti sa hemoroidima

Prednosti korišćenja elektronske cigarete

Loš uticaj dugotrajnog sedenja na zdravlje

Vežbe za mršavljenje kod kuće

Kako skinuti veliki stomak

Kako povecati grudi prirodno ?

Šta je to Streptokokna upala grla?