HRONO ISHRANA I HRONONUTRICIJA

Napisao/la: meseceve mene

Ukupan broj reči: 689 | Datum: 8 06 2014 | komentari: 0



Verzija za štampu

Preuzmi HTML



HRONO ISHRANA I HRONOTURICIJA

U mnoštvu raznih dijeta i "specijalnih režima ishrane" koje poslednjih decenija propagiraju mnoge javne ličnosti, kao naročito efikasna izdvojila se hrono ishrana. Ovaj način ishrane bazira se na principu da hranu treba jesti u zavisnosti od doba dana (jer telo u određeno vreme luči različite hormone i enzime), pratećisvoj prirodni bioritam. Na taj način unose se namirnice koje u datom trenutku odgovaraju enzimima za varenje, što obezbeđuje maksimalnu iskorišćenost nutrijenata.

HRONO NUTRICIJA OSNOVNI PRINCIPI

Osnovni principi hrono nutricije, koje je otkrio dr Alan Delabo, dopunjeni su, izmenjeni i prilagođeni našem podneblju kroz osmogodišnji rad dr Ane Gifing, koji je predstavljen u odličnoj knjizi "Aihemija mladosti, kako usporiti starenje". Ovaj vrlo interesantan program ishrane, reguliše razne metaboličke poremećaje i tako se redukuje ili povećava telesna masa.

HRONO DORUČAK JE OBAVEZAN

Hrono ishrana smatra doručak  najvažnijim obrokom i on je obavezan, tada je naš organizam  najaktivniji u oslobađanju masnoća koje su svakako ključne u obezbedivanju neophodne energije, a najbolje vreme za ovaj obrok je 8 sati ujutru.Preporuka su svakako ugljeni hidrati- hleb, cerealije i masti životinjskog porekla - sir,maslac,  kajmak, šunka, pileće i ćureće grudi,jaja  kao i pečenica. Doručak je obavezan obrok i potrebno je da sadrži nekoliko vrsta  namirnica, jer to omogućuje enzimska aktivnost.hrono ishrana i nutricija

HRONO ISHRANA -ŠTA JEDEMO ZA RUČAK 

Najbolje vreme za ručak je  između 13 i 15 sati i tada na trpezi treba da se nađu belančevine biljnog i  životinjskog porekla, odnosno povrće i meso - izvori vlakana i složenih šećera kako preporučuje hrono ishrana. Za vreme ručka i periodu oko njega naš organizam proizvodi velike količine enzima koji vare belančevine, i samim tim obezbeduju njihovu pravilnu ugradnju u ćelije, povećavaju rezerveproteina i ojačavaju imunitet.Bitno je da znamo da ukoliko se za hrono ručak jede sočivo, pasulj, ili soja, meso tada nije neophodno jer već u ovim namirnicama imamo veoma dobar izvor belančevina. Kombinacije koje se trebaju izbegavati su spadaju šnicle sa krompirom,  hleb i meso kao i testenine sa mesom,jer se tada za njihovo varenje moraju angažovati  različiti enzimi, što izaziva poremećaj kiselosti organizma. Kada se priprema meso uvek ga traba kombinovati sa povrćem, nikako sa krompirom i hlebom.

HRONO VEČERA

Večera je veoma slična sa prethodnim obrokom ,voditi računa o gore pomenutim kombinacijama jer kako dan odmiče organizam prestaje sa lučenjem mnogih enzima pa se dešava da shrana ostane veoma dugo nesvarena.

HRONO NUTRICIJA NE PREPORUČUJE KOMBINACIJU PROTEINA SA UGLJENIM HIDRATIMA

Bilo da je reč o večeri ili ručku , nikako ne treba kombinovati proteine i ugljene hidrate. Svetski naučnici ističu da je potrebno čak do jedne godine da bi se organizam očistio od štetnih materija  nakupljenih usled lošeg i sporog metabolizma loše uklopljenih  namirnica. Jedino deo dana kada je i ta kombinacija poželjna i moguća,  jeste jutro. U jutarnjim časovima je aktivnost enzima visoka i ne postoje konflikti  između onih enzima koji vare proteine i  koji učetstvuju u probavi ugljenih hidrata.

Kombinacije ugljenih hidrata i belančevina  u svako drugo doba dana nikako nisu poželjne, jer se  tada enzimska aktivnost za njihovo metabolisanje i varenje ne poklapa što ne preporučuje ni hrono ishrana...



O Autoru

Pročitajte na našoj stranici kompletan jelovnik i recepte koje preporučuje hrono ishrana 





Ocena: Još uvek nije ocenjen

Komentari

Nema komentara.

Još članaka iz ove Kategorije

HRONO ISHRANA I HRONONUTRICIJA

Koliko su zdravi lešnici?

Mesečeva dijeta za mršavljenje

Hrono dijeta za efikasno mršavljenje

Likopen kao jedan od važnih antioksidanasa

Namirnice - kisele i bazne

Noni - jačanje imuniteta